Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu
Najlacnejšie ponuky (13)
Popis produktu
Parametre produktu
Parametre produktu
Popis produktu
Najnovšia didaktika dejepisu od uznávaného autora s dlhoročnou praxou vo výučbe dejepisu na základnej škole a gymnáziu ako výsledok mnohých autorových seminárov s učiteľmi dejepisu na Slovensku i v Českej republike, aj so študentami na katedre, ktorí spoločne po niekoľkých rokoch sformulovali všetky dôležité predpoklady k výučbe dejepisu. Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať didaktiku a metodiku dejepisu.
Autor sa totiž domnieva, že stále chýba model jej výučby, model, ktorý by výraznejšie konkretizoval a zjednodušoval teoretický i praktický koncept výučby didaktiky a metodiky dejepisu. Mal by to byť model, ktorý súčasne zdôrazňuje väčšiu spätosť medzi didaktikou a metodikou dejepisu. Dielo teoreticky a prakticky ilustruje cieľové zámery, ako v škole spolupracovať s mladšími žiačkami a žiakmi a postupne z nich utvárať kriticky mysliace celistvé osobnosti, prostredníctvom neobvyklej metafory, ktorá približuje podstatné úlohy vo vizuálne stvárnenom pohybe hore a dolu od koreňov a naspäť ku koreňom metaforického stromu. Stelesňovanie týchto úloh sa tak stáva dôležitým predpokladom výučby (nielen) dejepisu na základných a stredných školách.
Uvedený model didaktiky dejepisu umožní učiteľom:
- netradične hľadať to, čo môže byť nepísanou gramatikou dejepisu,
- uvažovať jej prostredníctvom o žitom prítomnom vzťahu k minulosti,
- vstúpiť do rôznych sociálnych rolí, keď neustále vykonávame cieľovo orientačnú činnosť,
- aranžovať metódy výučby ako cesty učebným labyrintom,
- inscenovať učebné figúry ako výraz osobitosti, jedinečnosti i pestrosti našej výučby,
- uvedomovať si svoj ustavičný pohyb hore a dolu vo výučbe dejepisu,
- aplikovať tento pohyb na ostatné učebné predmety.
Obsah:
K predpokladom postupu
I Korene stromu ako metafora učiteľovej úlohy diagnostikovať a prehlbovať žitý prítomný vzťah svojich žiačok a žiakov k minulosti
II Kmeň stromu ako metafora učiteľovej úlohy plánovať svoju výučbu
III Vetvy stromu ako metafora učiteľovej úlohy aranžovať učebné cesty metódy výučby
IV Vetvičky, listy, kvety a plody stromu ako metafora učiteľovej úlohy inscenovať učebné figúry
V Pohyb z vrcholu stromu k jeho koreňom ako metafora reflexie učiteľovej výučby i učenia sa jeho žiačok a žiakov
Literatúra
Pozrite sa, kde môžete produkt kúpiť:
Chýba alebo je nepravdivý niektorý dôležitý parameter? Uvedené informácie sú len orientačné, pred nákupom vo vybranom obchode odporúčame overiť, že predávaný model má kľúčové vlastnosti podľa vašich požiadaviek. Aj keď sa snažíme o maximálnu presnosť informácií, bohužiaľ nemôžeme zaručiť 100% správnosť. Ceny produktov sú vrátane DPH.
Produkt zatiaľ nemá žiadne recenzie.